Välkommen att lösa in ditt gåvokort

Frågor & svar

För att välja gåva går du in på vår webbsida www.ordergift.se, fyll i ditt gåvokortsnummer och klicka på ”Lös in”. Gåvokortsnumret hittar du i det nedre högra hörnet på insidan av gåvokortet. Välj önskad gåva och ange dina leveransuppgifter. Kontrollera att alla uppgifter stämmer, tryck sedan på "Bekräfta". Så fort vi mottagit din beställning skickar vi en bekräftelse till din e-postadress. Spara detta som kvitto!

I vissa fall kan du beställa med hjälp av en medföljande beställningstalong. Riv av den beställningstalongen och fyll i önskad gåva, vilken leveransadress gåvan ska levereras till, telefonnummer samt önskat leveransdatum (valfri onsdag eller torsdag). Sedan är det bara att lägga det i närmsta postlåda, portot är betalt! Behåll gåvokortet!

Alla beställningar levereras av Postnord, beronde på vilken gåva du väljer sker leveransen till den adress du anger eller till närmsta ombud. Finns det ingen på plats som tar emot paketet ställs det utanför dörren, det behöver inte kvitteras. Observera att om porten till trapphuset är låst måste du ange en portkod eller vara hemma och släppa in poståkeriet.

För produkter som finns i lager sker leverans inom 16 arbetsdagar. Om produkten inte finns i lager levereras den så snart som möjligt efter att den åter finns i lager. Om du valt en gåva som skickas som kylvara sker levereras på önskat leveransdatum (valfri helgfri onsdag eller torsdag).

Finns ingen på plats som tar emot leveransen ställs paketet utanför dörren. Ingen kvittens behövs. Observera att om porten till trapphuset är låst måste du ange en portkod eller vara hemma och släppa in poståkeriet.

Paketet med din gåva ligger som standard hos ombudet i 7 dagar. I Postnords app kan du själv utöka liggetiden till 14 dagar. Paketet går automatiskt i retur till oss om det inte hämtas ut inom liggetiden, kontakta i sådant fall vår kundtjänst via mail kundtjanst@supekort.se.

Nej, tyvärr kan du inte ringa till oss och lägga din beställning. Du löser in ditt gåvokort via www.ordergift.se eller genom att skicka in medföljande beställningstalong.

Kontrollera gåvokortsnumret en extra gång och prova igen, gåvokortsnumret består av 10 siffror följt av tre bokstäver. Om problemet kvarstår är ni varmt välkomna att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Ja, ditt gåvokort är ett värdebevis och dit gåvokortnummer är det säkraste sättet för oss att spåra din order.

Nej, du kan endast välja bland de produkter du ser när du loggat in.

Nej, tyvärr är detta inte möjligt.

Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på bästa sätt, vi kan skicka en ny produkt om det finns i lager eller så får du välja en annan produkt om din tidigare valda produkt är slut eller har utgått. För reklamationen behöver vi en bild som visar den trasiga eller felaktiga produkten. Maila bilden tillsammans med dit gåvokortsnummer eller adress till kundtjanst@supekort.se

Du får ett mail med en orderbekräftelse direkt efter att du lagt din order. Skulle du inte få detta mail ber vi dig omgående kontakta vår kundtjänst.

Tyvärr kan det hända att den gåva du valt inte kan levereras. Detta kan under rådande omständigheter exempelvis bero på att en produkt har missvisande lagersaldo, inte är duglig för leverans mm. Om detta sker kommer du få möjlighet att göra ett nytt val och välja en annan gåva.

Om du inte fått din leverans enligt planerat leveransdatum kan du maila vår kundtjänst på kundtjanst@supekort.se. Ange ditt gåvokortsknummer alternativt den adress dit du beställt din gåva när du mailar oss så kontaktar vi fraktbolaget och genomför en spårning av din leverans.